اخبار

برگزاری دومین نشست هم اندیشی دبیران شورای فرهنگی شرکتهای تابعه هلدینگ با حضور دبیر شورای فرهنگی اجتماعی بنیاد

دومین نشست مشترک دبیر فرهنگی شورای امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد با دبیران شورای فرهنگی شرکتهای تابعه هلدینگ پایا سامان پارس، در روز 2 شنبه مورخ 97/09/26 در محل سالن جلسات هلدینگ برگزار گردید.
در ابتدای جلسه رابط فرهنگی هلدینگ، ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به حاضرین، به تشریح دستور جلسه دومین نشست دبیران شورای فرهنگی شرکتهای تابعه هلدینگ پایا سامان پارس پرداخت.
سپس در ادامه، آقای احمدی - دبیر محترم فرهنگی شورای امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد - در سخنانی ضمن ترسیم "درخت فرهنگی" اجزای آن را به شکل زیر تشریح نمود:
ریشه: جهان بینی (باورها و مفروضات بنیادی)
تنه: ایدئولوژی (ارزشها و هنجارها، بایدها و نبایدها)
میوه: نمادها، رفتارها، آداب و رسوم، کالاها و مصنوعات
ایشان همچنین به تبیین مشکلات فرهنگی در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و ذکر برخی از مصادیق مربوطه پرداخته و بر لزوم توجه به آثار مثبت و منفی تصمیمات مدیریتی و پروژه های اقتصادی بر عرصه های فرهنگی و اجتماعی تأکید نمود و اظهار داشت شورای امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد، اهداف فعالیتهای فرهنگی را به شرح زیر برشمرده است:
تقویت هویت اسلامی، ملی و سازمانی
اصلاح اخلاق فردی، سازمانی، خانوادگی و اجتماعی
تقویت بهداشت روانی کارکنان و خانواده
توجه به مسئولیت اجتماعی (برخورداری پروژه ها از پیوست فرهنگی)
تقویت و ارتقای فرهنگ سازمانی پویا
وحدت و انسجام خانواده، اجتماع و سازمان
سپس در ادامه، سرفصلهای 9 گانه برنامه های فرهنگی سال 97 گروه بنیاد و برخی از عناوین برنامه های مرتبط با هر سرفصل، مورد بازخوانی و مرور قرار گرفت.
در بخش دیگری از این جلسه 2 ساعته، دبیران و اعضای شورای فرهنگی شرکتهای تابعه، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای فرهنگی ویژه و شاخص در شرکت متبوعه خود، نظرات و تجربیات و دیدگاههای خود را در خصوص نحوه اجرای برنامه ¬های فرهنگی بیان کرده و راهکارها و پیشنهاداتی را در این زمینه مطرح نمودند.
همچنین در انتهای جلسه، فرم ریزبرنامه های فرهنگی واحدهای تابعه بنیاد بین حاضرین در جلسه توزیع و نحوه تکمیل فرمها تشریح گردید.
 
۴ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵
تعداد بازدید : ۶۹۹

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir