اخبار

حضور ریاست محترم بنیاد در جلسه بررسی روند اجرایی پروژه تونل البرز آزادراه تهران - شمال

آقای مهندس سعیدی کیا - ریاست محترم بنیاد مستضعفان - در تاریخ 98/01/22 ضمن بازدید از پروژه تونل البرز شرقی (واقع در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال)، در جلسه بررسی روند اجرایی پروژه حضور یافتند.
در این جلسه که آقای مهندس خواجه دلویی (معاون محترم توسعه ساختمان و انرژی بنیاد) و همچنین نمایندگان مدیریت طرح پروژه نیز حضور داشتند، پس از ارائه گزارش اجرایی پروژه توسط آقای مهندس خیّر (مدیر عامل شرکت جنرال مکانیک به عنوان شرکت پیمانکار اجرای پروژه)، برنامه زمانبندی و روند پیشرفت آتی پروژه در سال 98 تبیین گردید.
شایان ذکر است مجموعه تونل البرز - که طولانی‌ترین تونل راهی خاورمیانه محسوب می گردد - متشکل از 3 رشته تونل طولی به طول 6400 متر شامل تونلهای رفت و برگشت و دسترسی است. قطر تونل اصلی ۱۳ متر و هر ۵۰۰ متر پارکینگ در نظر گرفته شده است. از مزایای احداث این تونل می توان به افزایش سرعت و کاهش زمان تردد، کاهش مصرف سوخت و کاهش آمار تصادفات بواسطه حذف کامل ارتفاعات کندوان و گردنه های برفگیر از مسیر اشاره کرد. 
از دیگر ویژگیهای این تونل، نصب جت‌فن‌های پرقدرت دمنده و مکنده، دارا بودن سقف دوم کاذب برای جداسازی هوای پاک از آلوده، و همچنین بهره مندی از سیستم حساس برای انواع گازها، مهار آتش، تهویه هوا و مدیریت هوشمند ترافیک می ‌باشد.
 
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۲۲۱

  • تونل البرز

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir