اخبار

برگزاری آئین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

مراسم تکریم آقای مهندس سعیدی کیا و معارفه آقای مهندس فتاح، در روز 4شنبه مورخ 98/05/02 با حضور حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی (رئیس دفتر مقام معظم رهبری) و جمعی از مقامات و مسئولین کشوری در محل سالن اجتماعات ستاد بنیاد مستضعفان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفتند: مدیری توانمند و متعهد و مکتبی جایگاه خود را بنا بر نظر مقام معظم رهبری به مدیر توانمند دیگری واگذار می کند.
ایشان در ادامه به بخشی از اقدامات و فعالیتهای بنیاد مستضعفان اشاره و عنوان کردند: عملکرد چندین ساله آقای سعیدی کیا نشانگر فعالیتهای مستمر و مفید به نفع مستضعفان و محرومان بوده است. بنیاد مستضعفان طی 5 سال اخیر 21 عنوان خدمات ارزشمندی داشته است که به واگذاری 82 هزار سند املاک علوی در 16 استان به وسعت 267 میلیون متر مربع و به ارزش 649 میلیارد تومان اشاره می کنم. 
ایشان همچنین با بیان اینکه رضاخان قلدر این اراضی را به زور به خصوص در شمال کشور تصرف کرده بود، افزودند: رضاخان جنون تملک ملک داشت و هر جا جلب توجه می کرد، با عوامل خودفروخته، صاحب ملک را مجبور می کرد که ملک را به او هدیه کند.
سپس آقای مهندس سید پرویز فتاح (رئیس جدید بنیاد مستضعفان) با گرامیداشت یاد امام راحل و بنیانگذار نظام اسلامی و بنیاد مستضعفان و شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، از حسن اعتماد رهبر معظم انقلاب برای سپردن مسئولیت جدید تشکر نمود.
وی با قدردانی از مدیران پیشین بنیاد مستضعفان، از تلاشهای صمیمانه و تدابیر مدیر سابق این نهاد تقدیر کرد و گفت: آقای مهندس سعیدی کیا برادری با اخلاق، پاکدست، پرکار و خوشنام در نظام اسلامی است.
رئیس بنیاد مستضعفان، عملکرد این نهاد در دوره مدیریت مهندس سعیدی کیا را خوب و قابل دفاع توصیف کرد و افزود: بنیاد مستضعفان در دوره اخیر، ساختاری بهتر و با برنامه یافته و از حاشیه ها تا حدودی فاصله گرفته است. همچنین چابکسازی در این نهاد آغاز شده که این روندها حمایت، تقویت و در موارد ضروری تغییر پیدا خواهند کرد.
مهندس فتاح در ادامه سخنان خود، رسیدن به این موفقیتها را مرهون تلاش همه کارکنان و مدیران بنیاد مستضعفان دانست و خاطرنشان کرد: با تمام تجربه کاری ام در دوران دفاع مقدس، دانشگاه، قرارگاه سازندگی، وزارت نیرو، بنیاد تعاون سپاه و کمیته امداد از نظر علمی، مدیریتی، عمرانی، حمایتی و امدادی همسو با کارکنان و مدیران بنیاد خواهم بود.
وی همچنین بر خروج بنیاد از عرصه های زیان ده، کم بازده و غیرهمسو با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: خروج بنیاد از فعالیتهایی که در مواردی با روح نهادی این بنیاد در تعارض است، تسریع خواهد شد.
رئیس بنیاد مستضعفان بهره گیری از ظرفیت گروهها و اردوهای جهادی در مناطق محروم را یک فرصت برای تحقق اهداف این نهاد دانست و اضافه کرد: فرهنگ سازمانی به مفهوم نهادی، جهادی، انقلابی، ارزشی و ولایی در بنیاد مستضعفان تقویت خواهد شد.
مهندس فتاح همچنین بازسازی و ترمیم چهره بنیاد مستضعفان در رسانه ها و افکار عمومی را یک ضرورت اعلام کرد و افزود: باید وجهه این نهاد در جامعه به درستی، شفافیت و بدون ابهام ترسیم شود.
وی افزایش سود و درآمد فعالیتهای اقتصادی همراه با عملکرد حرفه ‌ای با رعایت چارچوبهای اعتقادی را مطالبه جدی در دوره جدید مدیریت بنیاد مستضعفان عنوان کرد و گفت: نتیجه این اقدامات باید در رسیدگی بیشتر و سریعتر به امور محرومان و توانمندسازی آنان متجلی شود.
وی همچنین بر پرهیز از موازی کاری میان فعالیتهای بنیاد مستضعفان و دیگر نهاد‌های حمایتی و بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: باید از تمام ظرفیتهای بنیاد، کمیته امداد و دیگر نهاد‌ها و دستگاهها برای کمک به محرومان استفاده شود. ما جای دولت را نمی‌ گیریم و حتماً هماهنگ با دولت عمل می‌ کنیم. اصلاح رسته ‌های فعالیتی و خروج از اموری که مردم و بخش خصوصی به کفایت در آن حضور دارند، پیگیری می ‌شود و این به معنی سپردن کار‌ها به مردم و مردمی کردن فعالیتهای بنیاد مستضعفان است. همچنین بر اساس برنامه 5 ساله مصوب هیأت امنای بنیاد، به مرور از تنوع رسته ‌های فعالیت و پراکندگی آنها کاسته و تمرکز بر امور مهم ارزش ‌افزا و موثر و ملموس به حال محرومان تقویت خواهد شد.
رئیس جدید بنیاد مستضعفان، جوانگرایی در سپردن مسئولیتها طبق تأکید رهبر معظم انقلاب را از دیگر برنامه ‌های این نهاد در دوره جدید عنوان کرد.
مهندس فتاح همگرایی، هم ‌افزایی و عمل به اقتصاد مقاومتی را تنها راه خروج کشور از بن ‌بست و تحریمها دانست و افزود: بنیاد مستضعفان در شرایط سخت تورمی و رکود و تلاطم اقتصادی در بحبوحه تحریمهای ظالمانه در کنار مردم خواهد بود.
وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان قصد ندارد نقش دولت را ایفا کرده یا جایگزین بخش خصوصی و رقیب آنها شود، بر ضرورت تسریع در اجرای طرحها و پروژه ‌های نیمه ‌تمام و بهره ‌برداری از آنها تأکید نمود.
مهندس فتاح با اشاره به اینکه مردم باید آثار مثبت فعالیتهای عمرانی، اقتصادی و مسئولیتهای اجتماعی و فرهنگی بنیاد مستضعفان را در رسیدگی به نیازمندان و مناطق محروم حس کنند، گفت: بنیاد باید زینت نظام و انقلاب و امیدآفرین برای آحاد مردم به ویژه محرومان جامعه باشد.
همچنین در بخش دیگری از این مراسم، آقای مهندس سعیدی کیا (رئیس سابق بنیاد مستضعفان و رئیس جدید هیأت امنای بنیاد) ضمن ابراز قدردانی از رهبر معظم انقلاب به دلیل اعطای فرصت خدمت 5 ساله در بنیاد، اظهار کرد: طی 5 سال اخیر یکی از اولویتهای کاری، ترویج مدیریت جهادی بوده است که همچنان تداوم خواهد داشت.
وی با بیان اینکه سود بنیاد مستضعفان از 5% به 40% افزایش یافته است، تصریح کرد: تحویل حدود 80 هزار سند به مردم محروم مناطق مختلف کشور، تامین خانه برای خانواده های پرمعلول با مشارکت بنیاد مسکن و سازمانهای حمایتی، حمایت از خانوارهای 3 نوزاد و بیشتر، ساخت مدارس و بیمارستان، برنامه سفر زیارتی ارزان قیمت، تامین کل سیمان مورد نیاز برای بازسازی در سوانح طبیعی، اهدای سبد کالا به مادران باردار و مستضعف، اجرای اردوهای دانش آموزی در ارودگاههای لواسان و... از جمله اقدامات انجام شده طی 5 سال اخیر است.
رئیس سابق بنیاد مستضعفان با بیان اینکه با همکاری بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در 3 سال اخیر، حدود 65 میلیارد تسهیلات یارانه ای روستایی پرداخت شده است، اظهار کرد: تا تیرماه امسال جمعاً 3700 واحد از این طرحها به تصویب بانک رسیده که 3200 طرح وام خود را دریافت کرده اند. در این مدت 220 مورد به بهره برداری رسیده و محصول آنها در بازار است.
آقای مهندس سعیدی کیا همچنین با اشاره به اجرای طرح محرومیت زدایی در منطقه قلعه گنج کرمان، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در این منطقه، نرخ بیکاری از25 % تک رقمی شده و میزان جرم نیز 70% کاهش یافته است.
 
۷ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۱۲
تعداد بازدید : ۱,۵۶۶

  • معارفه

  • معارفه

  • معارفه

  • معارفه

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir