اخبار

بازدید ریاست محترم بنیاد مستضعفان از پروژه آزادراه تهران - شمال

آقای مهندس فتاح - رئیس جدید بنیاد مستضعفان - در روز جمعه مورخ 98/05/04 از پروژه احداث آزادراه تهران - شمال بازدید میدانی بعمل آوردند.
در این بازدید که آقایان مهندس خواجه دلویی (معاون محترم توسعه ساختمان و انرژی بنیاد) و مهندس شاهسواری (مدیر عامل محترم هلدینگ پایا سامان پارس) ایشان را همراهی می کردند، توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت پروژه و نیز جبهه های کاری فعال در پروژه توسط مسئولین ذیربط ارائه گردید.
آقای مهندس فتاح در جریان این بازدید گفتند: ساخت و طراحی این آزادراه مهم توسط متخصصان داخلی انجام می ‌شود. آزادراه تهران - شمال یک آزادراه ایرانی است. ما در این آزادراه معطل ورود تجهیزات به خاطر تحریم نیستیم.
ایشان به عملکرد نامناسب چینی‌ها در این آزادراه اشاره کردند و افزودند: زمانی که چینی‌ها از این آزادراه رفتند، در سال ۹۴ پروژه سرعت گرفت و متخصصان داخلی موجب شدند نمودار رشد پروژه صعودی شود. چینی‌ها در این آزادراه گروکشی کردند و فاینانس را رها کردند، اما پس از رفتن چینی‌ها پیمانکاران ایرانی وارد پروژه شدند و پروژه را با نرخ پایینتری اجرا کردند.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه آورده بنیاد در منطقه 1 آزادراه تهران - شمال بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان است، گفتند: امروز ارزش منطقه 1 آزادراه ۸ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که در واقع با نرخ روز، بنیاد ۵ هزار میلیارد تومان در منطقه 1 هزینه کرده است.
ایشان همچنین بیان کردند: بازگشت سرمایه بنیاد در این آزادراه، ۶۰% اراضی و ۴۰% از محل اخذ عوارضی است که سعی خواهیم کرد در این آزادراه مانند سایر آزادراههای تهران عوارض را الکترونیکی و هوشمند کنیم تا مسافران برای پرداخت عوارض به مشکل برنخورند.
مهندس فتاح با بیان اینکه منطقه 1 آزادراه تهران - شمال 5/95% پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشتند: ساخت پلها و تونلها در روسازی بخش زیادی از مسیر تمام شده و فقط موضوع تأسیسات باقی مانده است.
ایشان همچنین افزودند: رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از بازدید اخیر خود از این آزادراه مصوب کردند که ۳۰۰ میلیارد تومان بعنوان سهم دولت به منطقه 1 این آزادراه اختصاص یابد که این رقم در قالب اسناد خزانه اسلامی است؛ اما هنوز تخصیص نیافته است.
ایشان در ادامه به پیوست فرهنگی برای این پروژه بزرگ ملی هم اشاره کردند و گفتند: نامگذاری پلها و تونلها به نام شهدا و همچنین اجرای طرحهای فرهنگی و انقلابی برای پلها و تونلها در اجرای این پروژه کاملاً ایرانی، مهم است و باید اجرایی شود.
همچنین در حاشیه این بازدید، آقای مهندس خواجه دلویی - معاون محترم توسعه ساختمان و انرژی بنیاد - با بیان اینکه
در طول این 32 کیلومتر، 39 رشته تونل در باندهای رفت و برگشت وجود دارد و 42%  مسیر را تونل تشکیل می دهد، افزود: 25  دستگاه پل بزرگ در دو باند رفت و برگشت به طول بیش از 3 کیلومتر احداث شده و در این آزادراه 20 کیلومتر دیوار حائل در باندهای رفت و برگشت وجود دارد.
وی همچنین اضافه کرد: حجم عملیات خاکی و ترانشه برداری معادل 12 میلیون متر مکعب است و میزان بتن ریزی به 2 میلیون و 100 هزار متر مکعب می رسد. مصرف میلگرد و آهن آلات در این پروژه 110 هزار تن و مصرف سیمان هم تا کنون به 700 هزار تن رسیده است.
مهندس خواجه دلویی در ادامه با اشاره به رعایت جزئیات موضوعات زیست محیطی گفت: در این پروژه اجازه ندادیم هیچ آبی آلوده شود و تمام چشمه ها از مجراهای جداگانه به مسیر اصلی خود برمی گردند و آب سالم که حق آبه مردم منطقه است به چرخه باز خواهد گشت.
شایان ذکر است منطقه 1 آزادراه تهران - شمال (به طول حدوداً 32 کیلومتر) از تقاطع بزرگراههای آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به 3راهی شهرستانک می رسد که با تکمیل این منطقه، قسمتی از مسیر فعلی که از طریق کرج می گذرد، حذف شده و طول مسیر حدود 60 کیلومتر کوتاهتر می گردد.
 
۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۴۲۸

  • آزادراه

  • آزادراه

  • آزادراه

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir