اخبار

برگزاری اولین جلسه کمیته R&D هلدینگ

اولین جلسه کمیته R&D هلدینگ پایا سامان پارس با حضور مدیران عامل و مسئولین تحقیق و توسعه شرکتهای تابعه و همچنین مدیر عامل شرکت بومرنگ، با هدف تشریح مراحل گام به گام فرآیند شناسایی تا رفع نیاز فناورانه، در روز شنبه مورخ 98/08/04 در محل سالن جلسات هلدینگ برگزار گردید.
در ابتدای جلسه مدیر تولید و توسعه فناوری هلدینگ، ضمن اشاره به تشکیل کمیته R&D هلدینگ متشکل از مسئولین تحقیق و توسعه (R&D) شرکتهای تابعه در سال جاری، به معرفی اولیه شرکت بومرنگ (بعنوان کارگزار تبادل فناوری معرفی شده از طرف مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند) پرداخته و توضیحاتی پیرامون شرح خدمات تخصصی این شرکت در حوزه شناسایی و حل مسائل فناورانه صنایع مختلف، تهیه RFPهای مورد نیاز، شناسایی و معرفی شرکتهای دانش بنیان و استارت¬آپها جهت رفع نیازهای فناورانه شرکتهای متقاضی و... ارائه نمود.
سپس در ادامه جلسه، آقای مهندس شاهسواری (مدیر عامل محترم هلدینگ) مطالبی را در خصوص اهمیت و ضرورت موضوع شناسایی و اعلام نیازهای فناورانه شرکتها در رشته فعالیت پیمانکاری عمرانی و زیربنایی با هدف ارتقاء سطح کیفی اجرای پروژه های ملی و بین المللی عنوان و به نمونه های مشابهی در این زمینه اشاره کردند.
در بخش دیگری از این جلسه، آقای دکتر متقیان (مدیر عامل شرکت بومرنگ)، ضمن معرفی کامل شرکت مذکور و تشریح پلتفرم نوآوری باز، به تبیین فعالیتهای تخصصی این شرکت در زمینه شناسایی و رفع نیازهای فناورانه شرکتها پرداخت که عمدتاً به 2 روش زیر صورت می پذیرد:
1) تهیه و ارائه RFP :
شامل مراحل گام به گام: شناسایی مسئله / نیاز فناورانه ؛ مستندسازی مسئله / نیاز فناورانه ؛ جستجوی فناوری و راهکار ؛ اجرای پروژه تبادل فناوری ؛ مدیریت مذاکرات و عقد قرارداد ؛ ارزیابی و انتخاب بهترین راهکار
2) چالش نوآوری :
برگزاری رویدادها و جلسات B2B فیمابین واحدهای صنعتی و شرکتهای دانش بنیان
 
در انتهای جلسه نیز تعدادی از مدیران عامل و مسئولینR&D  شرکتهای تابعه، نظرات و دیدگاههای خود را در خصوص اقدامات و فعالیتهای حوزه تحقیق و توسعه ارائه نمودند.
نهایتاً پس از بحث و تبادل نظر بین حاضرین، مقرر گردید شرکتهای تابعه نسبت به شناسایی و اعلام نیازهای فناورانه خود به هلدینگ و همچنین تهیه و تدوین RFPهای مورد نیاز با همکاری شرکت بومرنگ اقدام نموده تا در مرحله بعد، اقدامات لازم جهت مکاتبه با مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند (به منظور طی فرآیند مربوطه) توسط هلدینگ صورت پذیرد.
 
۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۲,۱۳۹

  • r&d

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir