اخبار

تردد آزمایشی خودروها از آزادراه تهران - شمال

پس از سالها انتظار مردم و تلاشهای شبانه روزی و پیگیریهای مستمر بنیاد مستضعفان در زمینه احداث آزادراه تهران - شمال و همچنین دانش و تخصص و همت مهندسان و کارگران ایرانی، سرانجام اولین تردد رسمی خودروهای عبوری از منطقه 1 این آزادراه، بصورت آزمایشی در روزهای چهارشنبه 23 بهمن و پنجشنبه 24 بهمن ماه سال جاری با حضور تعدادی از مسئولین ذیربط صورت پذیرفت.
در این مراسم که آقایان مهندس خواجه دلویی (معاون محترم توسعه ساختمان و انرژی بنیاد) و همچنین مهندس شاهسواری (مدیر عامل محترم هلدینگ پایا سامان پارس) نیز حضور داشتند، مهندس خواجه دلویی با اعلام خبر آغاز تردد آزمایشی در آزادراه تهران - شمال از ساعت 12 روز چهارشنبه اظهار داشت: به دنبال انجام هماهنگی نهایی با پلیس راهور، تردد آزمایشی خودروها در قطعه نخست آزادراه تهران - شمال، از ساعت 12 تا 14 امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) و بدون اخذ عوارض انجام می شود.
معاون محترم توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان در خصوص افتتاح رسمی این بخش از آزادراه افزود: درحال حاضر عملیات عمرانی در قطعه نخست آزادراه تهران - شمال به اتمام رسیده و برای افتتاح رسمی که اوایل اسفندماه خواهد بود، در انتظار هماهنگی دولت هستیم.
وی با اشاره به ورودیهای آزادراه تهران - شمال گفت: ابتدای منطقه 1 آزادراه ٣٢ کیلومتری تهران - شمال، از انتهای بزرگراه آزادگان آغاز می شود و تا محدوده شهرستانک ادامه دارد و در حال حاضر ورودی به آزادراه جهت تردد آزمایشی، از انتهای بزرگراه شهید همت و در مجاورت دانشگاه علامه طباطبایی می باشد.
وی همچنین ادامه داد: قطعه نخست آزادراه تهران - شمال دارای ۴٠ رشته تونل است و با کاهش ۶٢ کیلومتری طول سفر، بیش از 1/5 ساعت از زمان تردد مسافران را کاهش می دهد.
مهندس خواجه دلویی با اشاره به اینکه آزادراه تهران - شمال نخستین آزادراه با رویه ‌بتنی در ایران است، گفت: با بهره برداری از قطعه نخست آزادراه تهران - شمال، سالانه ٨۶ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می ‌شود و این صرفه ‌جویی باعث کاهش ٣٧ میلیون تنی آلایندگی هوا خواهد شد.
بنا بر اعلام معاون محترم توسعه ساختمان و انرژی بنیاد، احداث منطقه 1 آزادراه تهران - شمال، با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری بنیاد مستضعفان انجام پذیرفته است.
شایان ذکر است شرکتهای ملی ساختمان، دی، رامان و تابیران (از مجموعه شرکتهای تابعه هلدینگ پایا سامان پارس)، در زمره پیمانکاران اصلی و تأثیرگذار در عملیات احداث این اَبَرپروژه ملی بوده اند.
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۴:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۳۹۲

  • تست آزادراه

  • تست آزادراه

  • تست آزادراه

  • تست آزادراه

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir