اخبار

افتتاح منطقه یک آزادراه تهران - شمال توسط ریاست محترم جمهوری

آئین افتتاح منطقه یک آزادراه تهران شمال در روز 3شنبه مورخ 98/12/06 با حضور دکتر روحانی - رئیس جمهور محترم - برگزار گردید.
متعاقب بازگشایی موقت منطقه یک آزادراه تهران - شمال و تردد آزمایشی خودروهای عبوری از این منطقه در روزهای 23 و 24 بهمن ماه سال جاری و با تکمیل و اتمام کارهای باقیمانده توسط پیمانکاران فعال در پروژه مذکور، سرانجام آئین افتتاح رسمی این اَبَرپروژه ملی با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار گردید.
در این مراسم که وزیر محترم راه و شهرسازی، رئیس محترم بنیاد مستضعفان و دیگر مسئولین و مدیران ارشد کشور نیز حضور داشتند، آقای دکتر روحانی از تلاش و همت دستگاههای دولتی و غیردولتی و همچنین مجموعه بنیاد مستضعفان در زمینه احداث این پروژه بزرگ ملی تشکر و قدردانی نمودند.
با افتتاح منطقه یک این آزادراه به طول 32 کیلومتر - که از تقاطع بزرگراههای شهید همت و آزادگان آغاز و تا 3راهی شهرستانک ادامه می یابد - مسیر تردد حدود 60 کیلومتر کوتاهتر خواهد شد که علاوه بر کاهش حداقل یک ساعت و نیم در زمان سفر، موجب صرفه ‌جویی حدود ۱۰ لیتری بنزین به ازای هر سفر - خودرو می‌ گردد.
برای ساخت این منطقه از آزادراه تهران - شمال (که با بکارگیری تکنولوژیهای نوین فنی - مهندسی همراه بوده و تکمیل بخش مهمی از آن با افزایش قیمت ارز و تشدید تحریمها مواجه گردیده)، هزینه‌ای بیش از۴۱۰۰ میلیارد تومان صرف شده که ارزش فعلی این آزادراه، حدود 10 هزار میلیارد تومان برآورد می ‌گردد.
همچنین با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن مسیر اتصال تهران به جاده چالوس در منطقه شهرستانک، احداث ۲۵ دستگاه پل (به طول بیش از 3 کیلومتر) و نیز ۴۰ رشته تونل (مجموعاً به طول ۳۲ کیلومتر در 2 مسیر رفت و برگشت) در این منطقه طراحی و اجرا گردیده است. بطوریکه طولانی ‌ترین تونل آزادراهی کشور به نام «تالون» به طول تقریبی 5 کیلومتر در این مسیر احداث شده است.
شایان ذکر است شرکتهای «ملی ساختمان، دی، رامان و تابیران» از مجموعه شرکتهای تابعه هلدینگ پایا سامان پارس، در زمره پیمانکاران اصلی در عملیات احداث این پروژه عظیم ملی بوده اند.
 
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۰۷۳

  • افتتاح آزادراه

  • افتتاح آزادراه

  • افتتاح آزادراه

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir