اخبار

بازدید معاون محترم وزیر راه و شهرسازی از پروژه تعریض محور کندوان - چالوس

آقای دکتر خادمی - معاون محترم وزیر راه و شهرسازی - در روز 3شنبه مورخ 99/02/02 از روند اجرایی پروژه تعریض محور کندوان - چالوس بازدید بعمل آورد.
متعاقب موفقیت شرکت ملی ساختمان در مناقصه مربوط به انجام عملیات اجرایی راه اصلی چهارخطه مرزن آباد  - دزدبن حد فاصل کیلومتر 5000 الی 15000 در محور کرج  -  چالوس، آقای دکتر خادمی - معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور - بهمراه معاون شرکت ساخت و توسعه و همچنین مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه در استان مازندران، از محل اجرای پروژه مذکور بازدید نمودند.
در ابتدای بازدید، گزارش کلی استعداد ماشین آلاتی و وضعیت تملک اراضی در طول پروژه توسط مدیر دپارتمان راه شرکت ملی ساختمان به شرح زیر عنوان گردید: 
 
عکس بازدید   
 
 
با توجه به واگذاری مسیر به شرکت ملی ساختمان، این شرکت سریعاً نسبت به افزایش ماشین آلات و نیروی مجرب در کوتاهترین زمان ممکن و علیرغم محدودیتهای ترافیکی مسیر در ایام تعطیلات نوروز اقدام نمود. همچنین درخصوص آزادسازی مسیر عنوان گردید که از کل طول مسیر، تنها 28% بدون معارض بوده که عملیات خاکبرداری آن به اتمام رسیده و یا در دست اقدام می باشد و 72% مابقی دارای معارض شامل معارضین ملکی، منابع ملی، تاسیسات زیربنایی (آب و گاز و شبکه برق) می باشد که مقرر گردید با رایزنیهای انجام شده، آزادسازی منابع ملی از سوی کارفرمای محترم در اولویت کاری قرار گیرد و جهت اجرای مسیر تحویل پیمانکار گردد.
سپس در ادامه، آقای مهندس اصیلی - مدیر عامل شرکت ملی ساختمان - عنوان نمود که مقدمات اجرای کار از جمله زمین مناسب، احداث ساختمانهای اداری و تجهیزات مربوطه، دستگاهها و ماشین آلات مرتبط و... در اولویت کاری شرکت بوده که در اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری، شرکت نسبت به افزایش ماشین آلات مورد نیاز پروژه اقدام نموده است که به دلیل عدم تملک اراضی و آزادسازی جبهه های کاری، فعلاً امکان افزایش ماشین آلات وجود ندارد. در ضمن جهت خرید نیوجرسی های مورد نیاز پروژه، از هم اکنون نسبت به انعقاد قرارداد اقدام گردیده که پس از آماده سازی محل دپو در کارگاه، در اسرع وقت به پروژه حمل خواهد شد. 
همچنین در بازدید از سنگ شکن کارگاه، مشخصات فنی روسازی پروژه - که شامل دو لایه زیراساس، یک لایه اساس و دو لایه آسفالت بیندر می باشد - تشریح گردید. ضمناً پیمانکار اعلام نمود که بمنظور تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه نسبت به استقرار دستگاه سنگ شکن دوم، بچینگ و کارخانه آسفالت در محل پروژه اقدام خواهد نمود.
در ادامه و طی بازدید از قطعات اول و دوم پروژه، با توجه به وضعیت موجود ترانشه ها و عدم پیش بینی شانه خاکی، بمنظور تامین ایمنی مسیر و پیشگیری از بروز مخاطرات احتمالی برای خودروهای عبوری، مقرر گردید گزینه های زیر توسط مشاور محترم بررسی گردد: 
کاهش عرض شانه آسفالتی مسیر
ساخت دیوار با ارتفاع 4 متر درپای ترانشه
تحکیمات ترانشه
اصلاح خاکبرداری ترانشه های موجود 
همچنین عنوان گردید جهت هدایت آبهای سطحی مسیر و ترانشه ها در مجاورت مسیر، کانال احداث گردد.
برخی دیگر از مصوبات و تصمیمات متخذه در اثنای بازدید به شرح زیر می باشد:
1- با توجه به بازدید انجام شده از وضعیت طبیعی منطقه از جمله ترانشه ها، رودخانه و... در محدوده یک کیلومتر انتهایی مسیر، مقرر شد مشاور محترم مطالعات تکمیلی را در این قسمت در اسرع وقت و همزمان با فعالیت پیمانکار در سایر جبهه های کاری انجام دهد.
2- با توجه به اجرای عملیات پروژه در مجاورت مسیر موجود جاده کندوان و وجود محدودیتهای ترافیکی بویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات رسمی - که راندمان عملیات اجرایی را با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه در فصول مساعد کاری (بهار و تابستان) کاهش می دهد - از کارفرمای محترم درخواست گردید هماهنگیهای لازم را با پلیس راه کشور مبذول نمایند.
3- با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و بمنظور تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه، پیمانکار پیشنهاد جایگزینی اجرای لایه اساس سیمانی را با لایه اساس سنگی ارائه نمود که مقرر شد مشاور محترم با همکاری پیمانکار بررسیهای لازم را در این خصوص انجام دهند.
4– با توجه به اجرای عملیات در حین عبور ترافیک از مسیر، رعایت کلیه موارد مربوط به حوزه HSE - از قبیل حضور پرچم دار آموزش دیده، نصب علائم ایمنی و ترافیکی و... - توسط کارفرمای محترم متذکر گردید.
در پایان بازدید نیز کارفرمای محترم، نماینده خود را جهت پیگیری و انجام امورات مربوط به سازمانهای درگیر با پروژه (از جمله منابع طبیعی، شرکتهای گاز، برق، آب و...) به پیمانکار معرفی نمود.
 
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۱,۳۶۰

  • بازدید

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir