اخبار

بازدید رئیس محترم بنیاد مستضعفان از پروژه بازسازی موزه دفینه

آقای مهندس فتاح ریاست محترم بنیاد مستضعفان در روز 2شنبه مورخ 99/02/29 همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، از پروژه مقاوم سازی و بازسازی و مرمت ساختمان موزه دفینه بازدید بعمل آوردند.
در این بازدید که آقایان دکتر قنبری (مدیر عامل محترم مؤسسه فرهنگی موزه های بنیاد و کارفرمای پروژه)، مهندس شاهسواری (مدیر عامل محترم هلدینگ پایا سامان پارس) و مهندس اصیلی (مدیر عامل محترم شرکت ملی ساختمان بعنوان پیمانکار پروژه) ایشان را همراهی می کردند، عوامل اجرایی پروژه توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت این پروژه جهت استحضار ریاست محترم بنیاد ارائه نمودند.
در همین راستا، مهندس اصیلی با اشاره به تلاش شرکت ملی ساختمان برای مقاوم سازی ساختمان موزه دفینه گفت: با توجه به اینکه حفظ نمای این ساختمان مورد تأکید ویژه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود، شرکت ملی ساختمان با رعایت مسائل و ملزومات این پروژه و با اخذ مجوز‌های لازم، پی و ستون‌های این ساختمان را مقاوم سازی کرد. وی همچنین در ادامه افزود: پس از اخذ مجوز‌های لازم از شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، در حال حاضر عملیات مقاوم سازی این ساختمان به اتمام رسیده و بازسازی داخلی ساختمان در حال انجام است. این ساختمان دارای ۱۰ هزار متر مربع زیربناست که قرار است بیش از ۸ هزار متر مربع از زیربنای آن، کاربری موزه‌ای داشته باشد و در آن اشیاء گرانبها و میراث تاریخی کشورمان به نمایش درآید.
در ادامه، آقای مهندس فتاح پس از دریافت گزارشات مربوطه، اظهار نمودند: ساختمان موزه دفینه می تواند محل مناسبی برای به نمایش درآوردن اشیاء تاریخی و میراث گرانبهای کشور عزیزمان باشد؛ لذا این ساختمان به محلی برای نمایش آثار تاریخی تحت عنوان موزه دفینه تبدیل شد.
ریاست محترم بنیاد با بیان اینکه در ساختمان موزه دفینه قرار است 3 موزه مجزا به بهره برداری برسد، گفتند: در طبقه نخست این ساختمان قرار است موزه پول احداث شود. در طبقه فوقانی آن نیز قرار است در قالب موزه، زیورآلات به نمایش درآیند. همچنین در طبقه سوم این ساختمان موزه‌ای تحت عنوان موزه جهانی معاصر احداث می‌شود که ۵۰۰ اثر بی بدیل را به نمایش دید عموم خواهد گذاشت.
ایشان خاطرنشان کردند: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، موزه دفینه در ایام دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد.
آقای مهندس فتاح با بیان اینکه موزه خودرو سومین موزه مجموعه بنیاد مستضعفان خواهد بود که در سال جاری به بهره برداری می‌ رسد، افزود: در حال حاضر مجوز‌های این موزه نیز اخذ شده و عملیات اجرایی آن نیز توسط شرکت ملی ساختمان در حال انجام می باشد. در این موزه، بیش از ۷۰ خودروی تاریخی، شامل اولین خودرو‌های وارد شده به کشور و همچنین خودرو‌های بی همتا در دنیا، به نمایش گذاشته می شود.
شایان ذکر است پروژه مقاوم سازی و بازسازی ساختمان موزه دفینه، توسط شرکت ملی ساختمان (از شرکتهای تابعه هلدینگ پایا سامان پارس) در حال اجرا می باشد که هم اکنون حدود 45% پیشرفت فیزیکی دارد.
 
 
۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۲۵۸

  • دفینه

  • دفینه

  • دفینه

  • دفینه

  • دفینه

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir