اخبار

بازدید دکتر نوبخت و مهندس اسلامی از پروژه آزادراه تهران - شمال

پروژه منطقه 2 آزادراه تهران- شمال در روز 2شنبه مورخ 99/04/02 توسط آقایان دکتر نوبخت (معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور) و مهندس اسلامی (وزیر محترم راه و شهرسازی) مورد بازدید قرار گرفت.
در این بازدید که آقایان مهندس فتاح (رئیس محترم بنیاد مستضعفان) و مهندس شاهسواری (مدیر عامل محترم هلدینگ پایا سامان پارس) نیز حضور داشتند، عوامل اجرایی پروژه، توضیحاتی در خصوص عملیات اجرایی و روند پیشرفت پروژه جهت استحضار مسئولین ارائه نمودند.
بر اساس توافقات قبلی فیمابین بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی (در مردادماه سال گذشته)، مقرر گردیده بود بمنظور اتمام عملیات اجرایی و افتتاح مسیر تردد از تهران به سمت شمال تا تیرماه سال 1400، هر یک از طرفین نسبت به تأمین 50% از اعتبار مورد نیاز پروژه (معادل 1000 میلیارد تومان) اقدام نمایند. لکن طی بازدید اخیر، مقرر گردید با تخصیص مبلغ 450 میلیارد تومان اسناد خزانه با سررسید سالهای 1401 و 1402 توسط سازمان برنامه و بودجه و فعالیت 3 شیفت پیمانکاران (بنا به دستور ریاست محترم بنیاد)، مسیر رفت منطقه 2 آزادراه تا 15 اردیبهشت ماه سال 1400 به بهره برداری برسد.
شایان ذکر است منطقه 2 آزادراه تهران - شمال به طول حدوداً 22 کیلومتر، از 3راهی شهرستانک آغاز و تا پل زنگوله ادامه می یابد که حدود ۶۷ درصد کار در طول مسیر از نوع پل یا تونل است. مجموعه تونل البرز - که طولانی‌ ترین تونل آزادراهی خاورمیانه محسوب می گردد - متشکل از 3 رشته تونل طولی به طول 6400 متر شامل تونلهای رفت و برگشت و دسترسی است. قطر تونل اصلی ۱۳ متر بوده و هر ۵۰۰ متر پارکینگ در نظر گرفته شده است. از مزایای این تونل که به دست توانای متخصصین داخلی در حال احداث می باشد، می توان به افزایش سرعت و کاهش زمان تردد، کاهش مصرف سوخت و کاهش آمار تصادفات بواسطه حذف کامل ارتفاعات کندوان و گردنه های برفگیر از مسیر اشاره کرد. 
از دیگر ویژگیهای این تونل، نصب جت‌فن‌های پرقدرت دمنده و مکنده، دارا بودن سقف دوم کاذب برای جداسازی هوای پاک از آلوده، و همچنین بهره مندی از سیستم حساس برای انواع گازها، مهار آتش، تهویه هوا و مدیریت هوشمند ترافیک می ‌باشد.
 
۲۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۴۹۱

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir