اخبار

بازدید ریاست محترم بنیاد مستضعفان از پروژه آزادراه تهران - شمال

عملیات اجرایی پروژه منطقه 2 آزادراه تهران - شمال در روز 2شنبه مورخ 99/05/27 توسط آقای مهندس فتاح (رئیس محترم بنیاد مستضعفان) مورد بازدید قرار گرفت.
در این بازدید میدانی، عوامل اجرایی پروژه توضیحاتی در خصوص عملیات اجرایی و روند پیشرفت پروژه ارائه نمودند.
رئیس محترم بنیاد مستضعفان در حاشیه این بازدید، با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل این پروژه اظهار کردند: اوایل تیرماه و پس از بازدید مشترک با وزیر محترم راه و شهرسازی و رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه از این قطعه، عملیات عمرانی ما بر روی قطعه 2 متمرکز شد و در حال حاضر کار اجرایی در این قطعه به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در حال انجام است.
آقای مهندس فتاح در ادامه افزودند: امیدواریم بتوانیم روند احداث تونل 6400 متری البرز را زودتر از موعد مقرر تکمیل کنیم و این درحالی است که همکاران ما در این پروژه، کارگاهی به طول 22 کیلومتر احداث کرده اند که 16 کیلومتر آن تونل و 2 کیلومتر آن به صورت پل است و به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در حال فعالیت هستند.
ایشان همچنین با بیان اینکه مردم از قطعه نخست آزادراه تهران - شمال رضایت داشته اند، خاطرنشان کردند: با بهره برداری از منطقه 1 آزادراه تهران - شمال، هموطنانمان دسترسی ایمن تر و سریعتر به شمال کشور پیدا کردند و با تکمیل فاز دوم این آزادراه، مسیر تهران به چالوس کوتاهتر خواهد شد و در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می گردد.
رئیس محترم بنیاد با تاکید بر اینکه تمام طراحیها و فعالیتهای اجرایی در این منطقه از آزادراه، به دست مهندسان ایرانی و نیروهای متخصص کشورمان در حال انجام بوده و برای احداث تونلهای این آزادراه از تمام ابتکارات مهندسی کشور استفاده شده است، افزودند: این تونلها برای نخستین بار در کشور و به صورت 2 طبقه احداث می شود که در طبقه دوم، تاسیسات و جت فنهایی تعبیه شده که حتی در صورت متوقف شدن خودروها در ترافیک تونل، تهویه به صورت کامل انجام می شود و بالاترین استانداردها در تهویه هوای تونلها، روشنائیها و هدایت آب در این مسیر مد نظر قرار گرفته است.
آقای مهندس فتاح در ادامه، با اشاره به سهم دولت و بنیاد مستضعفان از هزینه 2 هزار میلیارد تومانی برای ساخت مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال گفتند: در توافقی که با آقای دکتر نوبخت و مهندس اسلامی داشتیم، مقرر شد سهم دولت و بنیاد از هزینه 2 هزار میلیارد تومانی این پروژه، بطور برابر و معادل 1 هزار میلیارد تومان باشد که خوشبختانه تا این مرحله، بنیاد مستضعفان و دولت به تعهدات مالی خود برای تامین هزینه های احداث این منطقه از آزادراه به طور کامل عمل کرده اند و برای تکمیل مسیر رفت در منطقه 2 جدی است. و با توجه به انجام تعهدات مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین انجام تعهدات مالی از سوی بنیاد، این پروژه از لحاظ تامین منابع مالی مشکل خاصی ندارد.
ایشان در پایان ابراز امیدواری کردند با توجه به عزم جدی طرفین، مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال در نیمه نخست سال 1400 تکمیل و به بهره برداری برسد.
 
۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹
تعداد بازدید : ۸۷۶

  • منطقه 2

  • منطقه 2

  • منطقه 2

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir