اخبار

بازدید رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه و ریاست محترم بنیاد از پروژه آزادراه تهران - شمال

عملیات اجرایی پروژه منطقه 2 آزادراه تهران - شمال در روز جمعه مورخ 99/10/12 توسط آقایان دکتر نوبخت (معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور)، مهندس اسلامی (وزیر محترم راه و شهرسازی) و مهندس فتاح (رئیس محترم بنیاد مستضعفان) مورد بازدید قرار گرفت.
در این بازدید که مدیر عامل محترم هلدینگ پایا سامان پارس، مدیر عامل محترم شرکت آزادراه تهران - شمال و استاندار محترم مازندران نیز حضور داشتند، از عملیات اجرایی بخشهای مختلف پروژه از قبیل باند شرقی مسیر، تونل و پلهای اتصال منطقه 2 آزادراه به جاده فعلی کرج - چالوس بازدید میدانی به عمل آمد و مسئولین فنی و اجرایی پروژه، توضیحاتی در خصوص عملیات اجرایی و روند پیشرفت پروژه جهت استحضار مسئولین ارائه نمودند.
رئیس محترم بنیاد در این بازدید ضمن گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و لزوم تلاش در مسیر ارتقاء امنیت و رفاه مردم در راستای تحقق اهداف این شهید بزرگوار، اظهار داشتند: تونل البرز شرقی به طول ۶۴۰۰ متر، به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه، در این منطقه از آزادراه تهران - شمال قرار دارد و عملیات عمرانی این تونل، تا پایان سال به اتمام می‌ رسد.
ایشان در ادامه افزودند: پس از تکمیل عملیات عمرانی این تونل، عملیات نصب تجهیزات و تاسیسات آن آغاز می‌شود و این تونل به گونه‌ای طراحی شده که تجهیزات و تاسیسات آن در طبقه فوقانی تونل نصب می‌شوند.
آقای مهندس فتاح با بیان اینکه خوشبختانه احداث مسیر رفت در منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال، طبق برنامه‌ریزی و زمانبندی در حال اجراست، گفتند: هم اکنون کار در منطقه ۲ آزادراه به صورت ۲۴ ساعته و بدون حتی یک روز تعطیلی در حال انجام است و ۸۰۰ دستگاه ماشین ‌آلات سنگین و 2000 کارگر و مهندس در این منطقه مشغول کارند و به همین میزان نیز در حال پشتیبانی برای تامین مصالح مورد نیاز این پروژه هستند.
ایشان با اشاره به هماهنگی قابل توجه بنیاد مستضعفان و دولت برای تکمیل منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال گفتند: تا امروز دولت و بنیاد مستضعفان به تمام تعهدات خود برای تکمیل مسیر رفت در منطقه ۲ این آزادراه عمل کرده‌اند و در طول اجرای پروژه، هیچگاه دولت و بنیاد مستضعفان تا این اندازه با یکدیگر هماهنگ نبوده‌اند.
رئیس محترم بنیاد با بیان اینکه احداث آزادراه تهران - شمال به دست توانمند متخصصان ایرانی انجام می‌شود، خاطرنشان کردند: می‌توانیم امروز با افتخار بگوییم که این یک پروژه کاملاً ایرانی است و تمامی طراحیها و اجرای این مسیر که به جرأت می‌توان سطح تکنولوژی بکار رفته در آن را در تراز تکنولوژی روز دنیا دانست، به دست مهندسان ایرانی انجام شده است.
ایشان در پایان با تاکید بر بی اثر بودن تحریمها افزودند: استقبال مردم از منطقه 1 آزادراه تهران - شمال، باعث شد تا انگیزه ما برای سرعت بخشیدن به کار بیشتر شود و انشاءالله با تمام قوا برای عمل به وعده خود، تلاش می‌کنیم.
همچنین معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این بازدید مشترک با اشاره به میزان اعتبار تخصیص داده شده برای تکمیل منطقه 2 آزادراه تهران - شمال، اظهار کرد: از آخرین بازدید ما از این منطقه که در تیرماه امسال انجام شد، تا امروز 1200 میلیارد تومان برای این قطعه از آزادراه سرمایه گذاری شده است.
دکتر نوبخت در ادامه افزود: با تکمیل منطقه 1 آزادراه تهران - شمال، حدود 60 کیلومتر از مسیر تهران به سمت شمال کشور کاسته شد و با تکمیل منطقه 2 نیز بیش از 5 کیلومتر از مسیر تردد به سمت شمال کاهش می یابد. 
وی با اشاره به احداث بزرگترین تونل کشور در این منطقه گفت: در حال حاضر احداث این تونل که بیش از 6400 متر طول دارد، در مراحل نهایی قرار دارد و تا 1 ماه آینده، عملیات عمرانی آن تکمیل می شود. قطعه دوم آزادراه تهران - شمال که طولی معادل 22 کیلومتر دارد و بیش از 90 درصد آن پل و تونل است، انشاءالله تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می شود و برای اتمام کل آزادراه تهران - شمال، تنها 47 کیلومتر باقی خواهد ماند.
معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه هزینه احداث منطقه 2 آزادراه تهران - شمال، بیش از پیش بینی ها و برآوردهای اولیه بوده است، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، هزینه احداث قطعه 2 این آزادراه، 2000 میلیارد تومان بود؛ ولی با توجه به تورم کشور، برآورد ما این است که این رقم تا 3700 میلیارد تومان خواهد رسید.
دکتر نوبخت اضافه کرد: دولت مصمم است تا با همکاری بنیاد مستضعفان، تا پایان امسال 3400 میلیارد تومان برای تکمیل منطقه 2 آزادراه تهران - شمال سرمایه گذاری کند و خوشبختانه تمامی برنامه ریزیهایی که از قبل انجام شده در حال تحقق است. 
رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دولت و بنیاد مستضعفان که هر کدام 50 درصد این سرمایه گذاری را متقبل می شوند، مصمم هستند که با تخصیص هرچه سریعتر، این پروژه به اتمام برسد. چرا که با طولانی شدن زمان پروژه، تکمیل آن گرانتر خواهد شد.
وی با تقدیر از بنیاد مستضعفان در همراهی با دولت برای تکمیل آزادراه تهران - شمال گفت: لازم است تا من از بنیاد مستضعفان که بسیار پرانگیزه و با نشاط در کنار دولت هستند تا طبق برنامه ریزی، کارها انجام شود تقدیر و تشکر کنم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به همزمانی این بازدید با نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: ما خوشحالیم که در سالروز شهادت سردار سلیمانی، این پیام را به دشمنان ایران بدهیم که یاران حاج قاسم، نه تنها برای تامین امنیت کشور، بلکه برای تامین رفاه و آسایش مردم، شبانه روزی در تلاشند و علیرغم تمام خباثتهای دشمنان، ما در مسیر پیشرفت قرار داریم. 
 
۲۱ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۰۷۹

  • آزادراه

  • آزادراه

  • آزادراه

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir