اخبار

تقدیر وزیر محترم نیرو از شرکت ملی ساختمان در پویش «هر هفته الف - ب - ایران»

در مراسم تجلیل از دست اندرکاران و فعالان پویش «هر هفته الف - ب - ایران» در شاخه شرکتهای پیمانکاری و مشاور، از شرکت ملی ساختمان به واسطه احداث سد سرنی و نقش آفرینی در زمینه تامین آب و برق هموطنان عزیز در استان هرمزگان تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم که روز 3 شنبه مورخ 99/10/02 در ساختمان مرکزی وزارت نیرو برگزار گردید، به پاس مشارکت فعال و نقش آفرینی ارزشمند شرکت ملی ساختمان در تحقق اهداف این پویش در سالهای 98 و 99، با اهدای لوح تقدیر توسط آقای دکتر اردکانیان - وزیر محترم نیرو - به آقای مهندس اصیلی - مدیر عامل شرکت ملی ساختمان - از تلاشهای این شرکت (بعنوان پیمانکار اجرای پروژه) تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
شایان ذکر است آئین افتتاح و بهره برداری از سد مخزنی سرنی و سامانه انتقال آب و تأسیسات تصفیه خانه این سد، در بهمن ماه سال 98 با حضور وزیر محترم نیرو، استاندار هرمزگان، مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و مدیر عامل هلدینگ پایا سامان پارس، در شهرستان میناب واقع در استان هرمزگان برگزار گردید.
برای احداث سد سرنی و تأسیسات وابسته آن، حدود ۱۷۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.
در بخش دیگری از این مراسم، آقای مهندس مرادی (مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران) با اشاره به بارندگیهای سیل ‌آسا در منطقه جنوب شرق کشور طی ماه گذشته، یادآور شد: سد سرنی طی بارندگی اخیر در جنوب شرق کشور، سیلاب مهیبی با دبی متوسط ۱۲۰ متر مکعب بر ثانیه را مهار کرد و توانست طی دو مرحله حدود ۴۵ میلیون متر مکعب آب را مهار کند که اگر این حجم آب مهار نمی‌ شد، به روستاهای پایین ‌دست خسارات سنگینی وارد می ‌کرد.
گفتنی است سد سرنی در ۳۴ کیلومتری جنوب شرقی میناب در حوضه آبریز اصلی خلیج ‌فارس و دریای عمان، بر روی رودخانه سرنی احداث شده است که از قلل رشته ‌کوه «بشاگرد» سرچشمه گرفته و به دریای عمان می ‌ریزد. این سد از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مخزنی ۶۱ میلیون متر مکعب است که طول تاج آن ۴۶۰ متر، عرض تاج آن ۱۲ متر، ارتفاع از پی ۵۲ متر، طول سرریز ۱۷۰ متر، عرض سرریز 43/5 متر، عرض در پی ۲۸۰ متر، طول تونل انحراف ۲۷۵ متر و حجم بدنه سد بیش از 1/8 میلیون متر مکعب می باشد. خط انتقال آب این سد به طول ۳۸ کیلومتر با لوله ‌هایی به قطر ۱۰۰۰ میلی ‌متر ساخته شده است و قابلیت انتقال ۱۲ میلیون متر مکعب آب در سال را دارد.
همچنین لازم به ذکر است در طول اجرای این طرح، اشتغال بومی برای ۱۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و 3000 نفر بصورت غیرمستقیم در استان هرمزگان ایجاد شده است.
 
۲۲ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۸۱۳

  • تقدیر نیرو

  • تقدیر نیرو

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir