اخبار

برگزاری جلسه کمیته راهبری HSE هلدینگ

جلسه کمیته راهبری HSE هلدینگ پایا سامان پارس با حضور کلیه مسئولین HSE شرکتهای ساختمانی تابعه هلدینگ، در روز 4شنبه مورخ 99/10/17 در محل سالن جلسات هلدینگ برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه - که ویژه شرکتهای ساختمانی جدیدالالحاق به هلدینگ پایا سامان پارس برگزار گردیده بود - نمایندگان شرکتهای حاضر در جلسه ضمن معرفی خود، به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه HSE شرکت و همچنین اقدامات و فعالیتهای اختصاصی در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در سطح شرکت و کارگاهها پرداختند.
سپس در ادامه جلسه، آقای حاجی معینی (مدیر تولید و توسعه فناوری و دبیر کمیته راهبری HSE هلدینگ)، ضمن بیان اهمیت و حساسیت مقوله HSE و وجود الزامات انسانی و اخلاقی قبل از الزامات قانونی و حاکمیتی و سازمانی در این زمینه، به اسناد بالادستی موجود در حوزه سلامت و ایمنی و محیط زیست در سطح بین المللی (شامل استانداردهای متعدد)، سطح ملی (شامل سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و آئین نامه ها و دستورالعملهای سازمانها و دستگاههای مربوطه) و همچنین سطح سازمانی (خط مشی ها و سیاستهای ابلاغی بنیاد) اشاره نمود.
وی در ادامه، به سابقه و پیشینه تهیه و تدوین «نظامنامه مدیریت جامع HSE هلدینگ» طی سالهای 96 و 97 با مشارکت و همکاری مسئولین  HSE شرکتهای تابعه هلدینگ و همچنین تشکیل کمیته های 3گانه "راهبری، مرکزی و اجرایی" به ترتیب در سطوح "هلدینگ، شرکتها و پروژه ها" اشاره نمود که پس از ماهها بررسی و مطالعه مستندات HSE سایر سازمانها و شرکتهای مشابه (همچون مپنا، قرارگاه خاتم الانبیاء، شهرداری و...) و دریافت نظرات و دیدگاههای کارشناسی واحدهای HSE شرکتهای تابعه، نظامنامه مذکور در شهریورماه 97 نهایی و جهت استقرار و پیاده سازی در سطح شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ، ابلاغ گردید. همچنین فرمهای ارزیابی و چک لیستهای گزارش گیری و گزارش دهی پروژه ها و شرکتها به همراه روش اجرایی مربوطه، در دیماه 97 تهیه و جهت بهره برداری شرکتهای تابعه ارسال گردید.
در ادامه جلسه، آقای دکتر گلدوست (مشاور و عضو کمیته راهبری HSE هلدینگ)، ضمن اشاره به سابقه همکاری چندین ساله خود با شرکتهای بنیادی بویژه شرکتهای تابعه هلدینگ پایا سامان پارس در زمینه مسائل و موضوعات تخصصی حوزه HSE، بر اهمیت و ضرورت رعایت اصول و الزامات قانونی و حاکمیتی HSE در پروژه های عمرانی و ساختمانی و لزوم ارتقاء فرهنگ سازمانی HSE در سطح شرکتها و کارگاهها تأکید نمود.
سپس در ادامه جلسه، آقای حاجی معینی به تشریح کلیات نظامنامه مدیریت جامع HSE هلدینگ و فرمها و چک لیستهای ارزیابی و همچنین روش اجرایی نحوه تکمیل و ارسال فرمهای مصوب به هلدینگ پرداخت و از برنامه کمیته راهبری HSE هلدینگ جهت بازدید از شرکتها و پروژه ها با هدف کنترل و بررسی وضعیت پیاده سازی نظامنامه و رعایت اصول و ضوابط و الزاماتHSE  خبر داد.
در بخش دیگری از این جلسه 2 ساعته، مدیر تولید و توسعه فناوری هلدینگ توضیحاتی در خصوص جشنواره نشان تعالی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) ارائه نمود که بر اساس تفاهم نامه همکاری منعقد شده فیمابین هلدینگ پایا سامان پارس و دبیرخانه جشنواره نشان تعالی HSE، تعدادی از شرکتهای تابعه هلدینگ (اعم از پیمانکاری و ساختمانی) جهت حضور در چهارمین دوره این جشنواره معرفی شده اند.
در انتهای جلسه نیز مسئولین HSE شرکتهای تابعه، نظرات و دیدگاههای خود را پیرامون مسائلی از قبیل جایگاه مدیریت HSE در شرکتها، ساختار و ترکیب کمیته های HSE در سطح هلدینگ و شرکتهای زیرمجموعه، نحوه   پیاده سازی اصول و مبانی HSE در پروژه ها، ضرورت پایش و ارزیابی و نظارتهای دوره ای، لزوم فرهنگ سازی و    پیش بینی دوره های آموزشی و... ارائه نمودند.
 
۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۱,۷۱۶

  • کمیته hse

  • کمیته hse

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir