اخبار

افتتاح مجتمع فرهنگی - موزه‌ای سردار آسمانی و هنر ایران با حضور رئیس دفتر محترم مقام معظم رهبری و رئیس محترم بنیاد مستضعفان

مجتمع فرهنگی - موزه‌ای سردار آسمانی و هنر ایران در تاریخ 99/12/10 با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی (رئیس دفتر محترم مقام معظم رهبری) و آقای مهندس فتاح (رئیس محترم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) در محل سابق موزه دفینه و موزه هنر ایران واقع در محل کاخ مرمر افتتاح شد.
این دو موزه گرانبها که در محل موزه سردار آسمانی افتتاح شد، از جمله موزه های در تراز بین المللی است که قدمت اشیای تاریخی و هنری به نمایش گذاشته شده در آنها به ۷ هزار سال پیش می رسد.
موزه هنر ایران که در کاخ مرمر و در زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار و عمارتی ۲۸۷۰ متر مربعی واقع شده، روایتی از ۷ هزار سال هنر ایران تا میانه سده حاضر را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. در این موزه، علاوه بر اشیای به نمایش درآمده، حجاریها، آیینه کاریها، خاتم کاریها، کاشی کاریها و منبت کاریهای بی نظیر کاخ مرمر، بر جذابیتهای این موزه افزوده است.
در این مراسم، مجتمع فرهنگی - موزه ای سردار آسمانی مشتمل بر ۴ موزه هنر جهان، هنر اسلامی، گوهر و آرایه های تاریخی و همچنین موزه پول ایران نیز افتتاح گردید. این مجتمع موزه ای، بیش از ۲۴۶۰ اثر تاریخی، هنری و موزه ای را در معرض دید مخاطبان قرار می دهد و در ساختمان سابق موزه دفینه به مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع واقع شده است.
در این مراسم ابتدا پس از پرده برداری از مصوبه تغییر نام موزه از «دفینه» به «سردار آسمانی قاسم سلیمانی»، بازدید از کل آثار موزه سردار آسمانی و پروژه بازسازی و مقاوم سازی موزه آغاز گردید و در طول بازدید، آقای مهندس فتاح از نتایج مقاوم سازی و همخوانی تغییرات معماری اعمال شده با کاربری یک موزه مدرن اعلام رضایت کردند و همچنین پس از بازدید از تجهیزات تهویه مطبوع و سیستمهای اعلام و اطفای حریق و سیستمهای امنیتی و کنترلی و رعایت استانداردهای بین المللی پروژه، از کلیه همکارانی که در تکمیل و آماده سازی موزه سردار آسمانی زحمت کشیده بودند، قدردانی نمودند.
رئیس محترم بنیاد همچنین در این مراسم با اشاره به تلاشهای زیادی که برای راه اندازی این مجتمع موزهای صورت گرفته، اظهار کردند: مرمت ساختمان دفینه از نظر سازهای، کار بیبدیلی بود که به همت متخصصان شرکت ملی ساختمان انجام شد؛ اما علاوه بر این کار بزرگ، به نمایش گذاشتن اشیای تاریخی در این موزه که هرکدام ارزش بسیاری در تراز بین المللی دارند، کار بزرگتری بود که به خوبی به پایان رسید.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی پیام مقام معظم رهبری را پیرامون افتتاح این مجموعه قرائت نمودند و از مجریان پروژه قدردانی شد.
شایان ذکر است پروژه فوق توسط شرکت ملی ساختمان و با تکیه بر سوابق کاری و امکانات و توانمندیهای فنی و تخصصی   بعد از 8 ماه کار شبانه روزی با مساحت 10.500 متر مربع مفید زیربنا در قالب 4 موزه با نامهای «موزه گوهر و آرایه، موزه پول، موزه تاریخ اسلام و موزه هنر جهان» و همچنین یک گالری و سالن جلسات مدرن طراحی و اجرا گردیده است.
 
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۲۶
تعداد بازدید : ۶۶۱

  • موزه سردار آسمانی

  • موزه سردار آسمانی

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir