اخبار

بازدید دکتر نوبخت و مهندس اسلامی از پروژه آزادراه تهران - شمال

عملیات اجرایی پروژه منطقه 2 آزادراه تهران - شمال در روز جمعه مورخ 1400/01/27 توسط آقایان دکتر نوبخت (معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور) و مهندس اسلامی (وزیر محترم راه و شهرسازی) مورد بازدید قرار گرفت.
در این بازدید که آقایان مهندس فتاح (رئیس محترم بنیاد مستضعفان)، مهندس مجید شاهسواری (مدیر عامل هلدینگ پایا سامان پارس)، دکتر خادمی (مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور) و مهندس سعید شاهسواری (مدیر عامل شرکت آزادراه تهران - شمال) نیز حضور داشتند، از عملیات اجرایی جبهه های کاری پروژه از قبیل اجرای رویه بتنی تونل البرز، اجرای لاینینگ تونل دسترسی، اجرای شات کریت جاده دسترسی و... بازدید میدانی به عمل آمد و مسئولین فنی و اجرایی پروژه، توضیحاتی در خصوص عملیات اجرایی و روند پیشرفت پروژه جهت استحضار مسئولین ارائه نمودند.
همچنین آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه و منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل و بهره برداری از باند شرقی منطقه ۲ آزادراه، در جلسه کنترل پروژه مورد بررسی قرار گرفت و در انتهای جلسه نیز آقایان دکتر نوبخت و مهندس اسلامی از تلاشهای شبانه روزی شرکتهای بنیادی تابعه هلدینگ پایا سامان پارس جهت پیشبرد هر چه سریعتر و با کیفیت تر این پروژه تقدیر و تشکر نمودند.
شایان ذکر است منطقه 2 آزادراه تهران - شمال به طول حدوداً 22 کیلومتر، از 3راهی شهرستانک آغاز و تا پل زنگوله ادامه می یابد که حدود ۶۷ درصد کار در طول مسیر از نوع پل یا تونل است. مجموعه تونل البرز - که طولانی‌ ترین تونل آزادراهی خاورمیانه محسوب می گردد - متشکل از 3 رشته تونل طولی به طول 6400 متر شامل تونلهای رفت و برگشت و دسترسی است. قطر تونل اصلی ۱۳ متر بوده و هر ۵۰۰ متر پارکینگ در نظر گرفته شده است. از مزایای این تونل که به دست توانای متخصصین داخلی در حال احداث می باشد، می توان به افزایش سرعت و کاهش زمان تردد، کاهش مصرف سوخت و کاهش آمار تصادفات بواسطه حذف کامل ارتفاعات کندوان و گردنه های برفگیر از مسیر اشاره کرد. 
از دیگر ویژگیهای این تونل، نصب جت‌فن‌های پرقدرت دمنده و مکنده، دارا بودن سقف دوم کاذب برای جداسازی هوای پاک از آلوده، و همچنین بهره مندی از سیستم حساس برای انواع گازها، مهار آتش، تهویه هوا و مدیریت هوشمند ترافیک می ‌باشد.
 
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۱,۴۱۴

  • آزادراه نوبخت

  • آزادراه نوبخت

  • آزادراه نوبخت

  • آزادراه نوبخت

  • آزادراه نوبخت

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir