اخبار

بازدید رئیس محترم بنیاد مستضعفان از پروژه بازسازی موزه خودروهای تاریخی ایران

آقای مهندس فتاح ریاست محترم بنیاد مستضعفان در روز 5شنبه مورخ 1400/02/02 از خزانه خودروهای کلاسیک و آخرین مراحل پروژه بازسازی موزه خودروهای تاریخی ایران بازدید بعمل آوردند.
در این بازدید که آقایان دکتر قنبری (مدیر عامل محترم مؤسسه فرهنگی موزه های بنیاد و کارفرمای پروژه)، مهندس شاهسواری (مدیر عامل محترم هلدینگ پایا سامان پارس) و دکتر بهشتی روی (مدیر عامل محترم شرکت ملی ساختمان بعنوان پیمانکار پروژه) ایشان را همراهی می کردند، عوامل اجرایی پروژه توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت این پروژه جهت استحضار ریاست محترم بنیاد ارائه نمودند.
آقای دکتر قنبری در حاشیه این بازدید با اشاره به رو به اتمام بودن مراحل بازسازی موزه خودروهای تاریخی بیان کرد: با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه پروژه بزرگ موزه خودروهای تاریخی و بررسیهای انجام شده، ضرورت بازسازی و آماده‌سازی برخی از خودروهای تاریخی، به منظور نمایش در سالنهای اصلی موزه احساس شد. لذا بلافاصله مطالعات و پژوهشهای لازم ضمن بهره‌مندی از خدمات مشاورین داخلی و خارجی به منظور مرمت، بازسازی و آماده‌سازی خودروها آغاز و در زمانی نزدیک به ۱۰ ماه به پایان رسید.
وی با تاکید بر اینکه تمام فرآیند بازسازی و مرمت این خودروها با افتخار توسط هنرمندان، اساتید و متخصصان ایرانی انجام گرفته است، افزود: ساختمان جدید موزه با زیربنایی حدود ۱۱ هزار متر مربع و همچنین 8000 متر مربع محوطه سازی در دستور کار شرکت ملی ساختمان قرار گرفته است. ویژگیهای معماری خلاقانه و منحصر به فرد از جمله ورودی با شیب معکوس ۴۵ درجه به ارتفاع ۱۲ متر، دهانه عریض ۱۷ متری، تیرهای اصلی در لابی و ساختمان ورودی، سالنهای ۴۰۰۰ متر مربعی نمایش، سالن اختصاصی رونمایی و نمایشگاه موقت، سالنهای وسیع گنجینه، سالن جلسات و همایشها و سایر فضاهای جانبی موزه‌ای با پیشرفت بالغ بر ۸۵ درصدی در حال طی مراحل نهایی آماده سازی نمایشی است و به لطف خداوند و تلاش همکاران ما در شرکت ملی ساختمان، امیدواریم موزه خودروهای تاریخی از اوایل تابستان سال جاری مورد بهره‌برداری و خدمت رسانی به عموم هموطنان عزیز، علاقمندان و بازدیدکنندگان خارجی قرارگیرد.
شایان ذکر است این موزه واقع در کیلومتر 10 جاده مخصوص تهران - کرج از سالها پیش به عنوان نمایشگاه موزه های تاریخی ایران مورد بهره برداری و استفاده بوده است. لیکن با صلاحدید مدیران بنیاد مستضعفان و موسسه موزه های بنیاد به عنوان کارفرمای پروژه، تصمیم به بازسازی، مقاوم سازی و توسعه موزه گرفته شد. کارگاه موزه خودرو با بهره گیری از سوابق ارزنده خدمات مهندسی شرکت ملی ساختمان، پشتیبانی و حمایتهای مدیران شرکت و بکارگیری نیروهای مجرب با حداکثر ظرفیت، فعالیتهای اجرایی را در دستور کار خود گذارده است.
 
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۰۲۳

  • موزه خودرو

  • موزه خودرو

  • موزه خودرو

  • موزه خودرو

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir