اخبار

همایش تقدیر و تجلیل از دست اندرکاران پروژه سد سرنی

طی مراسمی که در روز 2شنبه مورخ 1400/02/27 در محل سالن کنفرانس شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار گردید، از ارکان طرح عظیم ملی سد سرنی و سامانه انتقال و تصفیه خانه آن قدردانی بعمل آمد.
در این مراسم که با حضور آقای مهندس رضوی - مدیر عامل محترم شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران - ، آقای دکتر همتی - استاندار محترم هرمزگان - و تعدادی از مدیران ارشد صنعت آب کشور برگزار گردید، از تلاشهای شرکت ملی ساختمان بعنوان پیمانکار پروژه «احداث سد و سامانه انتقال و تصفیه خانه سرنی» با اهدای تقدیرنامه به مدیر عامل این شرکت و همچنین مدیر پروژه مذکور تقدیر گردید. 
شایان ذکر است سد مخزنی سرنی در استان هرمزگان و به فاصله 146 کیلومتری بندرعباس و 34 کیلومتری جنوب شرقی شهر میناب بر روی رودخانه فصلی سرنی واقع شده است که با ساخت این سد، آب شرب و کشاورزی منطقه جنوبی بندرعباس و میناب تامین گردیده و رونق زیادی به منطقه بخشیده شده است. این سد از نوع خاکی با هسته رسی بوده و جزء معدود پروژه های سدسازی کشور است که مطابق با برنامه زمانبندی اولیه اجرا شد و تمامی اجزای آن از قبیل سد و خط انتقال آب و تصفیه خانه بطور همزمان احداث گردید.
عملیات اجرایی احداث این سد در سال 1394 آغاز و آبگیری آن در سال 1398 انجام و نهایتاً مراسم افتتاح رسمی آن در سال ۱۳۹۹ برگزار گردید. 
سایر مشخصات سد سرنی عبارتند از:
حجم مخزن در تراز نرمال: 61 میلیون متر مکعب 
ارتفاع سد: 52 متر 
تراز تاج سد: 146
طول در تاج سد: 460 متر
طول سرریز: 200 متر
قطر داخلی تونل انحراف: 8.5 متر
تراز حداکثر آب: 144
تراز حداقل آب: 120
همچنین احجام کلی عملیات خاکی و بتنی این پروژه به شرح زیر می باشد:
حجم کل خاکبرداری ها: 700،000 متر مکعب
حجم کل خاکریزی ها: ۲،۰۰۰،۰۰۰ متر مکعب
حجم کل بتن ریزی ها: 80،000 متر مکعب 
گفتنی است به واسطه اجرای این طرح، اشتغال بومی برای ۱۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۳000 نفر بصورت غیرمستقیم در استان هرمزگان ایجاد شده است.
 
۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲
تعداد بازدید : ۱,۱۴۲

  • تقدیر سرنی

  • تقدیر سرنی

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir