اخبار

بازدید ریاست محترم بنیاد از روند عملیات اجرایی پروژه های جاری هلدینگ در استان اردبیل

ریاست محترم بنیاد در روزهای 4شنبه و 5شنبه مورخ 24 و 25 شهریورماه سال جاری، ضمن سفر به استان اردبیل از روند عملیات اجرایی پروژه های جاری هلدینگ عمرانی پایا سامان پارس در این استان بازدید بعمل آوردند.
در این سفر که مدیر عامل محترم هلدینگ پایا سامان پارس، استاندار محترم اردبیل، نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم استان اردبیل در مجلس، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند، پروژه های فعال هلدینگ در استان اردبیل به شرح زیر مورد بازدید میدانی مسئولین قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت اجرای هر چه بهتر و سریعتر این پروژه ها اتخاذ گردید:
1) پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه اردبیل: این پروژه شامل طراحی و اجرای عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل به طول ۳۳۰۰ متر است که در کنار آن، استاپ‌وی‌های طرفین باند اصلی به عرض ۶۰ متر، تاکسی‌وی ارتباطی و همچنین اصلاح سیستم زهکش سطحی و زیرسطحی و اجرای عملیات سیویل و روشنایی نیز توسط «شرکت دی» در دست اجراست و در مراحل پایانی قرار دارد. با توجه به برودت هوا در منطقه، برای نخستین بار در کشور از آسفالتهای پلیمری با روش پخت گرم به منظور ارتقاء کیفیت باند فرودگاه در فصل سرما و یخبندان برای اجرای این پروژه استفاده شده است.
2) پروژه روسازی راه آهن میانه - اردبیل: این پروژه شامل روسازی و تامین مصالح مورد نیاز خط آهن میانه به اردبیل با طولی معادل ۲۱۷ کیلومتر و ۱۰ ایستگاه می باشد که توسط «شرکت جنرال مکانیک» در حال اجراست. این شرکت با تکیه بر توان مهندسان و متخصصان ایرانی، دستگاه ریل گذار و کشنده ۲ منظوره آن را برای نخستین بار در کشور، طراحی و تولید کرده که با بکارگیری این تجهیزات، علاوه بر صرفه جویی ۸۵ درصدی در هزینه‌ها، سرعت ریل گذاری بصورت مکانیزه و با کیفیت بالا تا چندین برابر افزایش می‌یابد. علاوه بر این تجهیزات، ٣ دستگاه واگن لبه کوتاه قرقره دار، 1 دستگاه زیرکوب و ٣ دستگاه واگن بالاست ریز و تعدادی دیگر از ماشین آلات سبک ریلی توسط شرکت جنرال مکانیک طراحی و تولید شده که بکارگیری این تجهیزات باعث افزایش سرعت و ارتقاء کیفی اجرای این پروژه گردیده است.
3) پروژه احداث سازه سد مخزنی عمارت: این پروژه شامل احداث سد و تاسیسات وابسته به آن و راههای دسترسی با هدف آبرسانی به منطقه محروم گرمی می باشد که در منطقه انگوت و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری اردبیل واقع شده است. پروژه مذکور با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی، توسط «شرکت ملی ساختمان» در حال انجام است که با توجه به مشکل کارفرما در تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این سد و بر اساس موافقت رئیس محترم بنیاد، مقرر گردیده اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت فاینانس ریالی از سوی بنیاد مستضعفان برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه و حل مشکل آب مردم محروم این منطقه تخصیص یابد و پیش بینی می گردد مرحله نخست آبگیری این سد در دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.
۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۷۰۶

  • اردبیل

  • اردبیل

  • اردبیل

  • اردبیل

  • اردبیل

  • اردبیل

  • اردبیل

  • اردبیل

  • اردبیل

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir