اخبار

بازدید مهندس قاسمی و مهندس فتاح از پروژه آزادراه تهران - شمال

پروژه منطقه 2 آزادراه تهران - شمال در روز پنج شنبه مورخ 1400/09/25 توسط آقایان مهندس فتاح (رئیس محترم بنیاد مستضعفان) و مهندس قاسمی (وزیر محترم راه و شهرسازی) مورد بازدید قرار گرفت.
در این بازدید میدانی که آقایان مهندس شاهسواری (مدیر عامل محترم هلدینگ پایا سامان پارس)، مدیر عامل محترم شرکت ساخت و توسعه راههای کشور و مدیر عامل محترم شرکت آزادراه تهران - شمال نیز حضور داشتند، عوامل اجرایی پروژه توضیحاتی در خصوص عملیات اجرایی و روند پیشرفت پروژه جهت استحضار مسئولین ارائه نمودند.
آقای مهندس فتاح در این بازدید مشترک، با اشاره به میزان پیشرفت کار در منطقه ۲ آزادراه، اظهار کرد: در حال حاضر کار در این منطقه از آزادراه به واسطه مشکلات تامین مالی از سوی دولت که آن هم به دلیل تغییر و تحولات و جابجایی در دولتهای دوازدهم و سیزدهم رخ داده، به 1 درصد پیشرفت فیزیکی در ماه رسیده است. ولی خوشبختانه در جلسه امروز مقرر شد با رفع این موانع و تامین مالی مناسب و حل مشکلات این بخش توسط دولت، میزان پیشرفت ماهیانه پروژه به ۲.۵ تا ۳ درصد برسد تا کار مسیر رفت این قطعه در پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل شود.
وی همچنین با بیان اینکه ۵۰ درصد تامین مالی این پروژه به عهده بنیاد است، گفت: ما تا امروز بیش از ۱۰۰ درصد تعهداتمان را برای کمک به پیشرفت بیشتر پروژه انجام داده ایم و قول دادیم در ادامه نیز، سهم خود را به طور کامل انجام دهیم و سیمان و میلگرد پروژه را به صورت ۱۰۰ درصدی تامین کنیم.
رئیس محترم بنیاد در ادامه افزود: امروز همچنین مقرر شد برای پیشرفت هرچه سریعتر پروژه هر ۳ ماه یکبار در دفتر آقای وزیر جلسه‌ای پیرامون آزادراه داشته باشیم و هر ۶ ماه یکبار نیز بازدید مشترک انجام شود تا این پروژه در زمانبندی وعده داده شده تکمیل شود.
آقای مهندس فتاح درباره مشخصات فنی پروژه احداث منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال گفت: منطقه ۲، حدود ۲۲ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن یعنی تونل البرز افتتاح شده و ۱۶ کیلومتر از این مسیر باقی مانده که تا امروز حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشته است. نکته قابل توجه آن است که عمده مسیر در منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال، پل و تونل است و همین موضوع، کار در این قطعه از آزادراه را سخت کرده است.
همچنین آقای مهندس رستم قاسمی نیز در حاشیه این بازدید، با اشاره به گزارشات ارائه شده توسط مسئولان اجرایی این پروژه، اظهار کرد: امروز فرصتی برای بازدید از آزادراه تهران - شمال ایجاد شد و خوشبختانه با حضور آقای مهندس فتاح برای ادامه کار، تصمیمات خوبی گرفته شد.
وزیر محترم راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر مناطق 1 و ۴ آزادراه تهران - شمال به اتمام رسیده و کار در منطقه ۲ ادامه دارد، گفت: امروز تصمیم گرفته شد مسیر رفت تهران به شمال در منطقه ۲ تا پایان سال آینده افتتاح شود و همچنین در ۶ کیلومتر باقیمانده مسیر برگشت تونل البرز، با تامین مالی مناسب، کار با سرعت ادامه یابد.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲ هزار دستگاه ماشین آلات و بالغ بر ۲ هزار نفر در این کارگاه کار می‌کنند، گفت: مقرر شد با حمایتهای صورت گرفته، باند رفت در این مسیر ماهیانه ۲.۵ تا ۳ درصد پیشرفت داشته باشد و همزمان کار در باند دوم نیز ادامه یابد.
آقای مهندس قاسمی درخصوص اعتبارات مالی مورد نیاز برای احداث بخشهای باقیمانده کار در منطقه ۲ نیز گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده، تکمیل قطعه دوم نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است که ۳ هزار میلیارد تومان آن توسط دولت و ۳ هزار میلیارد تومان آن توسط بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد. 
وی ادامه داد: همچنین در باند رفت نیز سهم وزارت راه ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که برنامه ریزی برای تامین منابع مالی آن دیده شده است و تا امروز قطعه دوم با احتساب تونل، ۷۴ درصد در باند رفت و بدون تونل، ۶۳ درصد در این مسیر پیشرفت داشته که انشاء الله کار در مسیر رفت این منطقه تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.
شایان ذکر است تعدادی از شرکتهای پیمانکاری تابعه این هلدینگ در پروژه منطقه 2 آزادراه تهران - شمال بصورت شبانه روزی فعال می باشند.
 
۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۷۹۶

  • آزادراه راه

  • آزادراه راه

  • آزادراه راه

  • آزادراه راه

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir