اخبار

بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه ترمینال سلام

پروژه احداث ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در روز 2شنبه مورخ 97/08/28 مورد بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس قرار گرفت.
در این بازدید که به دعوت آقای مهندس سعیدی کیا - ریاست محترم بنیاد مستضعفان - صورت گرفته بود و آقایان مهندس خواجه دلویی (معاون توسعه ساختمان بنیاد)، مهندس شاهسواری (مدیر عامل هلدینگ پایا سامان پارس)، مهندس اصیلی (مدیر عامل شرکت ملی ساختمان)، مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز حضور داشتند، از عملیات احداث ترمینال سلام، راههای دسترسی ترمینال، تأسیسات زیربنایی و محوطه ترمینال، بازدید بعمل آمد.
همچنین در جلسه معرفی پروژه، ابتدا توضیحاتی در خصوص اخذ مجوز هیأت وزیران و نحوه ورود بنیاد مستضعفان بعنوان سرمایه گذار و پیمانکار پروژه، توسط معاون محترم توسعه ساختمان بنیاد ارائه شد.
سپس مدیر عامل محترم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ضمن تشکر و قدردانی از ریاست بنیاد مستضعفان در خصوص مشارکت در پروژه فوق، خواستار مشارکت بنیاد در زمینه پروژه احداث ترمینال ایرانشهر شد.
در بخش دیگری از این جلسه، مستند تصویری تهیه شده توسط شرکت ملی ساختمان از روند اجرایی پروژه، مشخصات فنی و احجام پروژه نمایش داده شد و در ادامه، آقای مهندس سعیدی کیا ضمن تشکر از حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس، به بیان توضیحاتی در خصوص پروژه ترمینال سلام و نیز سایر پروژه های در دست اجرا توسط بنیاد مستضعفان (از جمله آزادراه تهران - شمال و فعالیتهای محرومیت زدایی در منطقه قلعه گنج کرمان) پرداخت و اظهار داشت: در شرایط تحریم هم اگر اراده مشترک و فضای همکاری شکل بگیرد، می ‌توان پروژه ‌های بزرگی را به سرانجام رساند. الحمدلله توان مهندسی کشور بالاست و پروژه ‌های بسیار خوبی در کشور در حال انجام است و راه حل اجرای پروژه های موفق در شرایط کنونی، استفاده از توانمندیهای داخلی است. 
سپس در ادامه جلسه، دکتر محمدرضا رضایی - رئیس محترم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم جهرم - طی سخنانی با اشاره به پیشرفت ملموس و قابل تأمل پروژه نسبت به سال قبل، پروژه "آزادراه تهران - شمال" را از حیث سختی و پیچیدگیهای فنی بویژه در زمینه ساخت تونلها و بزرگراهها و پروژه "احداث ترمینال سلام" را از جهت تکنولوژیهای بکار گرفته شده و همچنین استفاده حداکثری از مصالح و کالای ایرانی، جزء پروژه‌ های ارزشمند و قابل تقدیر و تحسین بنیاد مستضعفان برشمرد.
همچنین دکتر رضایی تأکید کرد: این همه توانمندی نشان می ‌دهد بنیاد مستضعفان که در گذشته از آن بعنوان نهادی برای حمایت از اقشار محروم کشور یاد می ‌شد، امروز به نهادی حامی توسعه پایدار کشور بدل شده است. یعنی در کنار ما قانونگذاران و دولت، آستینها را بالا زده و زیر بار سنگین انجام پروژه ‌های بزرگ، تأثیرگذار و زیرساختی رفته است که اتفاقاً این رویه کمک به دولت در پروژه ‌های زیرساختی، رویه ‌ای درست و بجاست.
وی افزایش اعتماد و خودباوری را از دیگر دستاورد‌های پروژه ‌های اینچنینی دانسته و گفت: انجام اینگونه پروژه ‌ها، همچنین نوید بخش این پیام است که ما در داخل کشور اگر بخواهیم، می توانیم با اتکا به توان داخلی، کار‌های بزرگی را انجام دهیم و به سرانجام برسانیم. ما معتقدیم کشور آمادگی آن را دارد که بیش از ۳۰ میلیارد دلار صادرات دانش و تخصص فنی و مهندسی به ۱۵ کشور همسایه (با بیش از ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش) داشته باشد که در همین راستا نیز جلساتی با حضور وزیر امور خارجه و نمایندگان پیمانکاران برگزار کردیم تا بتوانیم از حضور پیمانکاران ایرانی در سایر کشور‌ها بهره ببریم و بجای تاکید و تکیه بر روی درآمد ناشی از فروش نفت با این همه نوسان مختلف، به سمت دیگر درآمد‌های پایدار حرکت کنیم که یکی از آنها استفاده از همین شیوه یعنی تولید و صادرات دانش فنی و تخصصی مهندسان و پیمانکاران است که پروژه ساخت این ترمینال نمادی از همین توانمندی است.
گفتنی است در این مراسم، دکتر بنایی (نماینده محترم مردم گناباد) و دکتر یارمحمدی (نماینده محترم مردم سیستان و بلوچستان) نیز طی سخنان جداگانه ای، از عملکرد مثبت و مؤثر بنیاد مستضعفان در اجرای پروژه فوق تقدیر و تشکر کرده و پیشنهاداتی در زمینه اجرای پروژه ‌های زیرساختی ارائه نمودند.
 
۱۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۱۶
تعداد بازدید : ۱,۶۶۷

  • مجلس ترمینال سلام

  • مجلس ترمینال سلام

Loading

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir