اخبار

پخش گزارش تصویری احداث طولانی ‌ترین تونل آزادراهی خاورمیانه از شبکه 1 سیما

گزارش تصویری عملیات حفاری تونل البرز واقع در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال، در قالب برنامه مستند "نگاهی دیگر" شامگاه 3شنبه 97/8/29 از شبکه 1 سیما پخش گردید.
در بخش اول از این مستند، معرفی مختصری از سابقه و زمینه فعالیتهای شرکت «جنرال مکانیک» توسط آقای مهندس خیّر (مدیر عامل محترم شرکت) تشریح و به برخی از پروژه های خاتمه یافته و در دست اجرای این شرکت اشاره گردید.
سپس در ادامه، ضمن بیان توضیحاتی پیرامون عملکرد شرکت جنرال مکانیک در اجرای پروژه آزادراه تهران - شمال (بعنوان یکی از پیمانکاران اصلی این پروژه ملی)، بطور تخصصی به پروژه عملیات حفاری تونل شرقی البرز - که با همت مهندسان و متخصصان ایرانی توسط شرکت جنرال مکانیک اجرا گردیده - پرداخته شده است. 
همچنین در این مستند، به برخی خصوصیات و ویژگیهای منحصر به فرد و یا کم نظیر پروژه تونل البرز و تبیین اهمیت و حساسیت رعایت استانداردهای فنی و مهندسی، ملاحظات HSE و ارتقاء و بهبود مؤلفه های کیفیت و زمان و هزینه در این پروژه اشاره شده است.
تونل البرز - که طولانی‌ ترین تونل راهی خاورمیانه به شمار می رود و 2 استان البرز و مازندران را به یکدیگر متصل می نماید - منطبق بر مدرن ترین تکنولوژیهای روز دنیا در زمینه تونل سازی و با رعایت الزامات و استانداردهای بین المللی طراحی و اجرا شده است. 
از دیگر ویژگیهای این تونل، نصب جت‌فن‌های پرقدرت دمنده و مکنده، دارا بودن سقف دوم کاذب برای جداسازی هوای پاک از آلوده، و همچنین بهره مندی از سیستم حساس برای انواع گازها، مهار آتش، تهویه هوا و مدیریت هوشمند ترافیک می ‌باشد.
گفتنی است قطعه دوم آزادراه تهران - شمال به طول ۲۲ کیلومتر، دارای 28 دستگاه پل بزرگ و 45 رشته تونل است که مجموعه تونل البرز (متشکل از 3 رشته تونل طولی) به طول 6400 متر طویل ¬ترین تونل آن محسوب می شود. قطر تونل اصلی ۱۳ متر و هر ۵۰۰ متر پارکینگ در نظر گرفته شده است. از مزایای احداث این تونل می توان به افزایش سرعت و کاهش زمان تردد، کاهش مصرف سوخت و کاهش آمار تصادفات بواسطه حذف کامل ارتفاعات کندوان و گردنه های برفگیر از مسیر اشاره کرد. 
شایان ذکر است آئین اتمام عملیات حفاری و اتصال دو سر این تونل که همزمان از 2 جبهه شمالی و جنوبی در حال اجرا بود، در تاریخ 97/7/14 با حضور آقایان دکتر آخوندی (وزیر وقت راه و شهرسازی)، مهندس سعیدی‌کیا (رئیس محترم بنیاد مستضعفان) و برخی دیگر از مسئولین کشوری و استانی برگزار گردیده بود.
 
۲۶ آذر ۱۳۹۷ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۱,۱۰۰

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir