اخبار

برگزاری نشست هم اندیشی دبیران شورای فرهنگی شرکتهای تابعه هلدینگ

نشست هم اندیشی دبیران شورای فرهنگی شرکتهای تابعه هلدینگ پایا سامان پارس با حضور دبیر محترم امور فرهنگی شورای فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان، با هدف تبادل نظر و به اشتراک گذاری دانش و تجربیات فردی و سازمانی در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریتهای فرهنگی محوّله، روز سه شنبه مورخ 1401/04/14 در محل سالن جلسات هلدینگ برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، رابط فرهنگی هلدینگ ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، به تشریح دستورجلسه نشست هم اندیشی پرداخت و با اشاره به ادغام هلدینگ سابق عمران و مسکن ایران در هلدینگ پایا سامان پارس، بر لزوم تشکیل این جلسه با هدف همسویی و یکپارچه سازی اقدامات و فعالیتهای فرهنگی شرکتهای تابعه هلدینگ تأکید نمود. وی همچنین با مرور و بازخوانی برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری طی 3 دهه اخیر پیرامون اهمیت مسائل فرهنگی و تشریح دغدغه های ایشان در این حوزه، بر ضرورت برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی اثربخش در سطح شرکتهای تابعه بنیاد مستضعفان اشاره کرد.

در ادامه جلسه، دکتر احمدی، دبیر محترم امور فرهنگی شورای فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان، ضمن طرح اهمیت موضوعات فرهنگی در جامعه و سازمان در سطح شرکتهای گروه بنیاد به عنوان یک نهاد انقلابی، بر لزوم شناسایی بهترین و موثرترین روشهای اجرای فعالیتهای فرهنگی تأکید نمود. وی همچنین متذکر شد که برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی نباید به دلیل مسائلی از جمله کمبود منابع مالی و انسانی و پشتیبانی و... متوقف گردد.

وی در ادامه، به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه ارزیابی کیفی فعالیتهای فرهنگی شرکتهای گروه بنیاد توسط شورای امور فرهنگی و اجتماعی بر اساس مستندات مثبت پرداخت که نتایج حاصل از فرآیند ارزیابی شرکتهای تابعه هلدینگ پایا سامان پارس، اخیراً برای هلدینگ و متعاقباً برای شرکتهای تابعه ارسال گردیده است.

دبیر محترم امور فرهنگی بنیاد در ادامه، به تشریح سرفصلهای 8 گانه و اهداف و انتظارات کیفی برنامه های فرهنگی گروه بنیاد پرداخت. وی همچنین در اثنای این مبحث بر لزوم توجه ویژه به حوزه های «خانواده» و «فضای مجازی» در برنامه ریزی های فرهنگی شرکتهای بنیادی تأکید نمود.

در بخش دیگری از این جلسه 3 ساعته، دبیران و اعضای شورای فرهنگی شرکتهای تابعه، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای فرهنگی ویژه و شاخص در شرکت متبوع خود، نظرات و تجربیات و دیدگاههای خود را در خصوص نحوه اجرای برنامه ­های فرهنگی و مسائل و مشکلات پیشِ­رو بیان کرده و راهکارها و پیشنهاداتی را در این زمینه مطرح نمودند.

 

شورای فرهنگی

۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۲۱
تعداد بازدید : ۳۲۹

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir