اخبار

سد «شهید پستی» هشجین کلنگ‌زنی شد

مراسم کلنگ زنی سد شهید پستی هشجین و سامانه انتقال آب روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۶/۶ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پایا سامان پارس، همزمان با هفته دولت، مراسم کلنگ زنی سد شهید پستی هشجین و سامانه انتقال آب روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۶/۶ با حضور استاندار و مدیر عامل آب منطقه ای استان اردبیل، مدیر عامل شرکت ملی ساختمان و مسئولان محلی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به نامگذاری سد مخزنی هشجین به یادمان «شهید پستی» گفت: سد شهید پستی در جنوب شهرستان خلخال با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب آشامیدنی شهر هشجین و روستاهای مسیر انتقال آب و نیاز بخش صنعت این شهر احداث می‌شود.

وی افزود: نوع سد، سنگریزه ای با هسته رسی می باشد و حجم مفید و آب تنظیمی آن به ترتیب ۲.۲ میلیون مترمکعب و ۳.۴ میلیون متر مکعب پیش بینی شده است و با احداث آن، آب آشامیدنی مورد نیاز هشجین و روستاهای مسیر انتقال و بخشی از نیاز آبی صنعت این شهر تامین خواهد شد.

بر اساس آمارهای موجود استان اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند در جایگاه چهارم قرار دارد و این سد با هدف توسعه بهره‌برداری از منابع آب حوزه قزل‌اوزن و به منظور تنظیم جریان آب رودخانه سقزچی در مخزن خارج از رودخانه هشجین احداث می‌شود. 

شایان ذکر است پیمانکار ساخت سد شهید پستی هشجین و سامانه انتقال آب، شرکت ملی ساختمان می باشد.

آلبوم تصاویر:

 
سد هشجین 2


سد هشجین 4
سد هشجین 3
سد هشجین 1

۸ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۱,۲۷۸

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


نشانی : تهران ، بزرگراه رسالت ، نرسیده به بلوار آفریقا ، بنیاد مستضعفان ، ساختمان مرکزی ،     طبقه دهم
 
تلفن : ۸۸۸۸۰۲۲۵ ، ۵-۸۸۷۹۸۲۴۴
 
کد پستی : ۱۵۱۹۶۱۳۵۴۰
 
info@payasamanpars.ir